Top 5 Exercitii pentru durerile de spate 

05-04-2021
de catre D. Sam
Top 5 Exercitii pentru durerile de spate 

Căutati exercitii pentru durerile de spate care să va intareasca muschii, dar în același timp, să va stabilizeze coloana lombara? Atunci sunteti in locul potrivit.

Exercitiile pentru durerile de spate ​​nu numai că vă pot ajuta să preveniti apariția afecțiunilor, dar pot compensa lipsa activității fizice.

Durerile de spate (durerile lombare) afectează in general persoanele de toate vârstele. Lipsa activității fizice, stresul cronic, supraponderalitatea și suprasolicitarea coloanei vertebrale, fac din „durerea lombară” una dintre bolile civilizației. 

In acest articol va prezentam o serie de exercitii pentru durerile de spate care întăresc mușchii și stabilizează coloana lombară, datorită cărora puteți preveni apariția afecțiunilor și puteți reduce durerile de spate, dacă au apărut deja.

Exerciții pentru coloana lombară

Tipul și intensitatea durerii de spate depinde de localizarea și gradul de iritare a măduvei spinării în secțiunea lombosacrală a coloanei vertebrale. Cele mai frecvente simptome sunt iritarea sau presiunea asupra structurilor menționate mai sus, sciatica, amorțeala sau parestezia la nivelul extremităților, scăderea forței musculare sau chiar atrofia musculară.

Modificările care cauzează durerile menționate mai sus ale coloanei vertebrale - lombare sunt foarte diverse și condiționate atât de factori externi, cât și de multe procese interne și boli. Cel mai adesea, testele arată modificări ale discului intervertebral (de unde și numele de discopatie), modificări ale articulațiilor inter-proces sau ligamentelor. Cauzele afecțiunilor pot fi date de modificări congenitale și dobândite la nivelul vertebrelor și coloanei vertebrale, tulburări statice, degenerări, tulburări de mineralizare a scheletului și boli ale coloanei vertebrale.

Diagnosticarea durerii

Este extrem de important atunci când aveti dureri de spate, sa efectuati un examen fizic amănunțit efectuat de un medic specialist sau kinetoterapeut, pentru a va determina mobilitatea coloanei vertebrale și a segmentelor individuale.

Testele imagistice, cum ar fi CT (tomografie computerizată), razele X, sau RMN (rezonanță magnetică), sunt uneori recomandate numai în a doua etapă.. Trebuie să știti că, în multe cazuri, examenele radiologice nu prezintă nicio anomalie, în ciuda simptomelor foarte intense resimtite de pacient.

Metode de tratment pentru durerile de spate

Există multe metode de tratment pentru durerile de spate, iar alegerea celui mai bun, depinde de tipul și evoluția bolii. De la colagen pentru articulatii pana la tratamentul invaziv prin chirurgie. 
Adesea, tratamentul chirurgical se dovedește a fi necesar la tinerii care, din cauza suprasolicitării coloanei vertebrale, au suferit leziuni ale discului intervertebral și au simptome de presiune pe rădăcinile coloanei vertebrale. În alte cazuri, fizioterapia,  kinetoterapia și terapia manuală pot avea rezultate foarte bune.

Persoanele care suferă de o lipsă de colagen se plâng adesea de dureri de spate, rigiditate articulară sau probleme de mobilitate, ceea ce reprezintă o problemă gravă pentru toți pasionații de sport. Daca ai nevoie de colagen lichid, il poti gasi AICI!

Exercitii pentru durerile de spate - exemple

Mai jos v-am pregatit cateva exemple de exercitii pentru durerile de spate, care întăresc mușchii, stabilizeaza coloana si ajuta la decomprimarea acestei secțiuni.

Exercitiul 1.

Exerciții pentru întărirea secțiunii lombosacrale - contractarea mușchilor abdominali

ex 1 - dureri de spate

Poziția inițială - întins pe spate cu brațele încrucișate peste piept.

Ridicați capul și omoplații de la sol pentru a pune presiune pe abomen. Expirați în timp ce vă încordați mușchii. Reveniți încet la poziția initiala.

Repetări: 20

Exercițiul 2.

Exerciții pentru întărirea secțiunii lomboare - contractarea mușchilor abdominali fără ridicarea trunchiului.

ex 2 spate

Poziția inițială - întins pe spate, cu brațele pe langa corp si cu genunchii îndoiți.

Contractați mușchii abdominali fără să va ridicati trunchiul de pe sol. Expirați în timp ce vă încordați mușchii. Mențineți tensiunea timp de 10 secunde. Apoi relaxați-vă mușchii și așteptați încă 10 secunde.

Repetări: 20

Exercițiul 3.

Exercitii pentru durerile de spate - rotația trunchiului.

ex 3 pentru spate

Poziția inițială - întins pe spate cu genunchii îndoiți, brațele întinse (până la 90 de grade în raport cu corpul).

Îndreptați piciorul stâng. Apucați genunchiul drept cu mâna stângă și îndoiți-l spre stânga (astfel încât partea dreaptă a bazinului să se desprindă de saltea). Genunchiul drept intra în contact cu solul. În acest timp, ne întoarcem capul în direcția opusă (în acest caz spre dreapta), așa realizăm o rotație a trunchiului. Exercițiul îl repetam si pentru cealaltă parte.

Repetări: 20

Exercițiul 4.

Genunchiul stang spre cotul opus si invers.

ex4

Poziția inițială - întins pe spate cu genunchii îndoiți, mâinile la ceafă.

În timp ce vă ridicați brațele și capul, aduceți cotul stang spre genunchiul drept si invers, pentru o ușoară rotație a trunchiului.

Repetări: 20

Exercițiul 5.

Exerciții pentru spate - ridicarea piciorului și a brațului opus la nivelul trunchiului.

5 exercitii pt spate

Poziția inițială - sprijinit în genunchi.

Ridicați piciorul stang și brațul opus până la nivelul trunchiului. Țineți poziția timp de 10 secunde. În timpul acestui exercițiu încercați să nu modificați poziția bazinului si să mențineți corpul în echilibru. Repetati exercițiul în același mod pentru membrele opuse.

Repetări: 20

Recenzii

Nici o postare găsită

Postare noua