Trigliceride marite: ce sunt acestea? Cum reduci rapid nivelul

14-07-2021
de catre D. Sam
Trigliceride marite: ce sunt acestea? Cum reduci rapid nivelul

Trigliceridele sunt o componentă importantă a țesutului adipos. În cantitățile potrivite, ele contribuie la buna funcționare a organismului. Cu toate acestea, atunci când ai trigliceridele marite, acestea pot reprezenta un risc crescut pentru sanatate. Prin urmare, este important să menținem trigliceridele in valori normale. Ce sunt si cum să le scădem valorile?

Ce sunt trigliceridele și care este rolul acestora?

Trigliceridele sunt compuși chimici organici ce reflectă cantitatea de grăsimi consumate, o componenta principală a țesutului adipos din organism. Sunt produse de ficat din acizi grași și carbohidrați, dar numai într-o anumită măsură. Concentrația normală de trigliceride în sânge este de 150 mg / dl.

Trigliceridele furnizează energie corpului și sunt o sursa importanta de energie pentru mușchi. Sunt, de asemenea, un depozit de energie care poate fi utilizat atunci cand consumam prea puține calorii la masă. Sunt depozitate în celulele adipoase, inclusiv sub formă de țesut adipos în jurul organelor și sub piele, motiv pentru care au și o funcție de protecție și izolare termică.

Trigliceride marite - ce înseamnă?

Valorile trigliceridelor de până la 150 mg / dL sunt considerate normale și orice rezultat peste 200 mg / dL este baza diagnosticului de hipertrigliceridemie. Este important ca testul să fie efectuat pe stomacul gol, adică la aproximativ 10 ore (sau mai mult) după ultima masă. În caz contrar, rezultatul poate fi eronat.

Simptome și consecințe ale nivelurilor crescute de trigliceride

Nivelurile crescute de trigliceride sunt asimptomatice și sunt de obicei detectate în timpul analizelor de rutina, astfel încât rezultatul testului de sange, vine adesea ca o surpriză pentru pacient. Valorile trigliceridelor trebuie verificate periodic. Persoanele cu vârsta de peste 20 de ani, fără risc de a dezvolta boli cardiovasculare, ar trebui să efectueze un profil lipidic (colesterolului total, LDL, HDL, trigliceride) la fiecare 5 ani.

Persoanele trecute de 45 de ani ar trebui sa verifice nivul trigliceridelor mult mai des. Testarea trigliceridelor trebuie efectuată în special de către persoanele obeze, cu diabet, pancreatită, hipotiroidism, acromegalie, sindrom nefrotic, precum și de femeile însărcinate.

Pe lângă bolile mentionate anterior, trigliceridele sunt influențate și de o predispoziție individuală, adică de factori genetici. Trigliceridele marite sunt observate și la persoanele care abuzează de alcool.

Hipertrigliceridemia are multe consecințe negative. Concentrațiile foarte mari de trigliceride, de până la 1000 mg / dl, sunt un factor de risc pentru dezvoltarea pancreatitei acute. Pe de altă parte, trigliceridele marite peste 200 mg / dl sunt asociate cu un risc crescut de apariție a aterosclerozei și un eveniment cardiovascular sub formă de accident vascular cerebral sau infarct.

Ce boli sunt asociate cu un nivel mare de trigliceride?

Valorile ridicate ale trigliceridelor pot coexista cu multe boli, precum:

  • diabet de tip II,
  • ficat gras,
  • obezitate,
  • hipotiroidism.
  • ateroscleroza,
  • atac de cord,
  • accident vascular cerebral,

Cum se scad trigliceridele rapid? 

Mulți oameni se întreabă cum să scadă nivelul trigliceridelor din organism. Cheia este să vă schimbați obiceiurile alimentare.

Dacă aveți un rezultat care indică un nivel prea mare de trigliceride, ar trebui să consultați un medic. Dacă acesta suspectează că trigliceridele marite se datorează unei alte boli sau a medicamentelor pe care le luati, acesta va poate recomanda analize suplimentare sau eventual o schimbare a medicatiei.

În majoritatea cazurilor, lipsa activitatii fizice și o dietă nesănătoasă sunt responsabile de trigliceridele marite. Prin urmare, primul pas pentru scaderea trigliceridelor este reprezentat de schimbarea stilului de viață. În cele mai multe cazuri, aceste două elemente sunt suficiente pentru a scadea nivelul trigliceridelor din sânge.

Este recomandat un efort regulat de cel puțin 30 de minute zilnic. Sunt recomandate activitățile aerobice (alergare, înot, aerobic, dans), iar exercitiile într-o sală de fitness ar trebui doar să completeze activitatea fizică.

Alimente care scad colesterolul si trigliceridele

peste gras

Pentru scaderea trigliceridelor ar trebui limitat aportul caloric. O altă problemă este limitarea consumului de carbohidrați simpli, adică zahăr, fructoză (miere), făină albă și dulciuri. De asemenea, nu trebuie să consumați fructe în cantități mari, deoarece acestea, datorită conținutului de fructoză, „intensifică” sinteza trigliceridelor din organism.

Cel mai bine este să alegeți produse cu carbohidrați complecși în combinație cu fibre, precum legume, cereale integrale (crupe, cereale, pâine integrală), semințe si leguminoase. 

De asemenea ar trebui să folositi un supliment cu acizi grași Omega 3, pentru a reduce nivelul trigliceridelor.

Alimente indicate in trigliceride marite Beneficii
Ulei de măsline compus în principal din grăsimi mononesaturate care stimulează producția de colesterol bun în organism.
Leguminoase Nivelul ridicat de fibre solubile din leguminoase contribuie la reducerea colesterolului și a trigliceridelor.
Pește gras sunt o sursă bogată de grăsimi omega 3 saturate , de care organismul are nevoie pentru a reduce nivelul trigliceridelor.
Făină de ovăz este o sursă excelentă de energie pentru organism și este recomandată de medici la trigliceride marite
Nuci nucile au un conținut ridicat de fibre și antioxidanți care ajută la controlul nivelului trigliceridelor din sânge.
Avocado are un conținut ridicat de proteine, grăsimi sănătoase și antioxidanți.

O dietă pentru trigliceride marite ar trebui să se bazeze in special pe înlocuirea grăsimilor animale saturate cu grăsimi nesaturate de origine vegetală, de exemplu untura cu ulei de cocos, rapiță sau alt ulei. În plus, ar trebui sa:

  • reduceti consumul de zaharuri, mai ales cele simple,
  • renunțati la alimentele prăjite,
  • nu consumați produse procesate,
  • evitati alcoolul,
  • consumati mimin 2 litri de apă pe zi,
  • nu uitați să urmați proporțiile nutriționale de bază - 60 % ar trebui să fie carbohidrați, aproximativ 30%. grăsimi și 10-15 la sută. proteină.

O dietă cu conținut scăzut de grăsimi ar trebui să ajute in caz de trigliceride marite.

Comment-uri

Nici o postare găsită

Postare noua