Vitamina B2 - Beneficii si surse de Riboflavina

09-08-2019
de catre . Admin
Vitamina B2 - Beneficii si surse de Riboflavina

Vitamina B2, sau riboflavina, reprezinta una dintre cele opt vitamine din grupul B care sunt esențiale pentru sănătatea umană. Se poate găsi în cereale, diverse plante și produse lactate.

Vitamina B2 surse

Este esentiala pentru descompunerea componentelor alimentare, menținerea sanatatii țesuturilor si absorbția altor nutrienți, dar are si multe alte utilizari importante. 

Alimente bogate in Vitamina B2 (riboflavina)

Vitamina B2 este o vitamină solubilă în apă care este curățată zilnic din corp, deci trebuie consumata în fiecare zi. Vitaminele solubile în apă sunt transportate prin fluxul sanguin iar ceea ce nu este necesar organismului, se elimina prin urină. Cel mai bun mod de a obține această vitamină este consumând alimente bogate în riboflavină. Riboflavina se găsește în ouă, nuci, produse lactate, carne, broccoli, drojdie de bere, varză de Bruxelles, germeni de grâu, orez sălbatic, ciuperci, soia, legume cu frunze verzi și cereale integrale și cereale îmbogățite și pâine, potrivit Universității din Maryland.

Deoarece organismul poate stoca doar cantități mic, suntem nevoiti sa cunsumam vitamina B2 în fiecare zi. Cea mai mare parte este absorbită în intestinul subțire.

Vitamina B2 se regaseste in urmatoarele alimente: pește, carne cum ar fi curcan, pui, vită, rinichi și ficat, ouă, lactate, sparanghel, 
anghinare, avocado, ardei roșu, coacaze, cereale, fasole, mazăre, ciuperci, nuci, pătrunjel, dovleci, salvie, cartofi dulci.
Legume crucifere, cum ar fi broccoli, varză de Bruxelles, spanac, verdeață de păpădie și creve de apă
Paine cu cereale integrale, pâine îmbogățită și tărâțe de grâu

Vitamina B2 este solubilă în apă, astfel încât procesul de gatire poate provoca pierderea acesteia. Se pierde de două ori mai multa vitamina B2 prin fierbere decât prin procesul de gatire la aburi sau la microunde.

Beneficiile vitaminei B2

Riboflavina este o vitamină necesară creșterii și sănătății generale a organismului. Ajută organismul să descompună carbohidrații, proteinele și grăsimile pentru a produce energie și permite oxigenului să fie utilizat de organism. Riboflavina este de asemenea folosită pentru dezvoltarea și funcționarea pielii, pentru căptușirea tractului digestiv, a celulelor sanguine și a altor organe vitale. 
Vitamina B2 ajută la descompunerea proteinelor, grăsimilor și carbohidraților avand un rol vital în menținerea aprovizionării cu energie a organismului.

Vitamina B2 este importantă și pentru sănătatea ochilor. Această vitamină este necesară pentru a proteja glutationul, care este un antioxidant important în ochi. Administrarea de suplimente care conțin riboflavină și niacină poate fi de asemenea utila în prevenirea cataractei.

Alături de vitamina A, vitamina B este esențială pentru:

  • Menținerea mucoaselor din sistemul digestiv;
  • Menținerea unui ficat sănătos;
  • Transformarea triptofanului în niacină (aminoacid);
  • Menținerea sanatatii ochilor, nervilor, mușchilor și pielii;
  • Absorbtia și activarea fierului, acidului folic și a vitaminelor B1, B3 și B6
  • Producția de hormoni de către glandele suprarenale;
  • Prevenirea dezvoltării cataractei;
  • Dezvoltarea fetală, în special în zonele în care deficiența de vitamine este frecventă;

Care este doza zilnica recomandata?

Conform universitatii Oregon State University, doza zilnică recomandată de vitamina B2 pentru bărbații este de 1,3 miligrame pe zi, iar pentru femei, este de 1,1 miligrame pe zi. Femeilor insarcinate le este recomandat să consume 1,4 miligrame pe zi, iar celor care alăpteaza, 1,6 miligrame pe zi.

Deficienta de Vitamina B2

Vitamina B2 beneficii

Deficitul de vitamina B2 se mai numeste ariboflavinoză si prezinta un risc crescut pentru persoanele cu o dieta precara, deoarece organismul uman elimina vitamina continuu, aceasta nefiind pastrata. În mod normal, o persoană care are deficiență de B2, îi lipsesc și alte vitamine.

Există două tipuri de deficiență de riboflavină:

Deficitul primar de riboflavină se întâmplă atunci când dieta persoanei este săracă în vitamina B2
Deficitul secundar de riboflavină se întâmplă dintr-un alt motiv, poate pentru că intestinele nu pot absorbi vitamina în mod corespunzător, sau organismul nu o poate folosi sau pentru că este eliminata prea repede.
Deficitul de riboflavină este cunoscut și sub denumirea de ariboflavinoză.

Semnele și simptomele deficienței includ:

Lipsa de vitamina B2 poate duce la ulcerații bucale și alte probleme de sanatate.

  • Buze crăpate
  • Piele uscata
  • Inflamarea mucoasei gurii
  • Inflamarea limbii
  • Ulceratii bucale
  • Buze rosii
  • Dureri de gât
  • Dermatita scrotală
  • Anemie cu deficit de fier
  • Ochii pot fi sensibili la lumina strălucitoare și pot prezenta mâncărimi.

Persoanele care beau cantități excesive de alcool prezintă un risc mai mare de deficiență de vitamina B.

În mod normal, vitamina B2 este considerată sigură. Este puțin probabil să existe o supradoză, deoarece organismul poate absorbi până la aproximativ 27 de miligrame de riboflavină și elimina orice cantitate suplimentară prin urină.

Comment-uri

Nici o postare găsită

Postare noua