Cum sa alegi cel mai bun supliment pentru articulatii?

01-03-2022
de catre Dr. Sam
Cum sa alegi cel mai bun supliment pentru articulatii?

Dacă faci sport în mod regulat sau te dor toate oasele si articulatiile, este posibil să te fi gândit deja să iei un supliment nutritiv pentru articulații pentru a maximiza funcționarea sistemului musculo-scheletic. Aceste suplimente nu sunt destinate doar persoanelor în vârstă, care au dificultăți de mișcare. Toate persoanele active fizic pot beneficia de efectele lor.

Substanțele pe care aceste suplimente le conțin susțin buna funcționare a articulațiilor. În cazul unei răni, acestea pot accelera vindecarea țesuturilor deteriorate și astfel vă pot ajuta să vă întoarceți la activitățile zilnice sau la sport. Pe piață puteți găsi o serie de produse care promit un efect benefic. Prin urmare, poate fi dificil să alegi dintre atât de multe produse, pe cel care se potrivesc nevoilor tale.

În articolul de astăzi vă vom sfătui ce substanțe trebuie să se regăsească printre ingredientele unui supliment nutritiv complex pentru articulații. În plus, veți afla ce se află în spatele efectului lor și cum să le dozați corect.

Care sunt cele mai frecvente cauze ale durerii sau rigidității articulare?

Leziunile sportive, inflamațiile (artrita), dar și pierderea masei funcționale (cum ar fi cartilajul în osteoartrita) sunt cele mai frecvente cauze de afectare a articulațiilor. În astfel de condiții, articulațiile nu funcționează corespunzător, ceea ce corpul nostru ne comunică prin dureri neplăcute, rigiditate și alte probleme în timpul activităților zilnice. Tratamentul articulațiilor are loc în funcție de tipul și gradul de afectare și necesită îngrijirea mai multor experți (ortoped, kinetoterapeut), care dezvoltă un tratament individual adaptat pacientului. [1]

Suplimentele pentru articulații sunt folosite pentru a ajuta tratamentul. În plus, acestea fac parte din îngrijirea generală a sistemului musculo-scheletic, în special în cazul persoanelor active fizic.

Incercati sa aveti o alimentație optimă, faceti exerciții fizice regulate și odihniti-vă adecvat. Toate aceste masuri contribuie la buna funcționare a articulațiilor, la diminuarea durerii, precum și la activitățile zilnice normale de la trezire dimineața până la culcare seara. [2]

Cine ar trebui să foloseasca un supliment nutritiv pentru articulații?

Suplimentele pentru articulații pot ajuta persoanele care sunt active fizic sau au avut deja probleme de mișcare. Pentru o mai mare claritate, le putem împărți în mai multe grupuri.

  • Persoanele cu sarcini de lucru intense: de exemplu, lucrători în construcții, lucrători în depozit și alte persoane cu joburi intense. La locul de muncă, acestia trebuie să transporte obiecte grele, sunt în permanență în mișcare sau se ridică tot timpul.
  • Sportivii: Uneori se antrenează de mai multe ori pe zi, pun o presiune intensă asupra articulațiilor și prezintă un risc mai mare de degradare sau rănire a sistemului musculo-scheletic.
  • Vârstnici: Îmbătrânirea este asociată cu o serie de tulburări musculo-scheletice, cum ar fi artrita sau osteoartrita.
  • Persoanele supraponderale sau obeze: articulațiile lor, în special articulațiile lombare și ale genunchiului, sunt supuse unei solicitări mai mari din cauza supraponderalității și prin urmare, au un risc crescut de răni sau afectiuni articulare.
  • Persoanele cu predispozitii: Persoanele cu predispoziție genetică de a dezvolta boli articulare. [34]

Cele mai eficiente 3 substanțe pentru un supliment nutritiv complex pentru articulații

Sulfatul de glucozamină, sulfatul de condroitină și MSM sunt printre cele mai studiate substanțe, care cu siguranță nu ar trebui să lipsească din compoziția oricărui supliment nutritiv complete și de calitate pentru articulații. Efectele acestor substanțe sunt confirmate și de studiile care examinează efectele lor asupra persoanelor cu osteoartrită.

Deteriorarea sau uzura cartilajului articular, care este tipică pentru această boală, se manifestă prin durere, umflături, rigiditate a articulațiilor și dificultăți generale în mișcarea zilnică. Aceste simptome sunt caracteristice unui număr mare de probleme articulare și prin urmare, rezultatele cercetării pot fi transferate teoretic asupra acestora.

1. Sulfat de glucozamină

Sulfatul de glucozamină aparține pe bună dreptate celor mai populare componente ale suplimentelor nutritive pentru articulații. În organism este utilizat pentru producerea de compuși importanți (glicozaminoglicani, glicoproteine), care servesc ca material de construcție pentru formarea cartilajului și a altor părți ale sistemului musculo-scheletic. Studiile arată că utilizarea glucozaminei reduce descompunerea colagenului și simptomele osteoartritei. [5-6]

Care sunt efectele sulfatului de glucozamină?

Glucozamina este cel mai frecvent asociată cu susținerea stabilității și rezistenței articulației genunchiului. Potrivit studiilor, poate încetini degradarea cartilajului, ceea ce poate duce la o mai bună funcționare a articulațiilor. De asemenea, poate ajuta la reducerea durerii și rigiditatii articulațiilor. [10]

  • Conform cercetărilor efectuate pe jucători de fotbal și rugby, glucozamina poate încetini degradarea treptată a cartilajului (colagen tip 2). Este important pentru sănătatea articulațiilor, deoarece contribuie la rezistența și durabilitatea suprafeței cartilajului. [7]
  • La pacienții cu osteoartrită a genunchiului, administrarea a 1500 mg de glucozamină zilnic reduce durerea la nivelul articulației genunchiului. [8]
  • Conform unei analize a 13 studii, glucozamina poate avea un efect benefic asupra rigidității articulațiilor. [9]

Care este doza zilnica recomandata de sulfat de glucozamină?

De obicei, se recomandă administrarea de glucozamină în cantitate de 900 - 1500 mg, împărțită în 1 - 3 doze zilnic.

Sportivii si persoanele care se angajează în activități cu un impact puternic asupra articulațiilor pot crește doza la 3000 mg pe zi. Aportul prelungit este necesar pentru a obține un efect pozitiv. 

2. Sulfat de condroitină

Condroitina are un efect similar cu glucozamina. Este unul dintre principalele componente ale cartilajului articular și contribuie foarte mult la rezistența acestuia. De asemenea, susține producția de proteoglicani și acid hialuronic, elemente la fel de importante pentru buna funcționare a cartilajului articular. De asemenea, la fel ca glucozamina, ajută la încetinirea defalcării acesteia. [1112]

Care sunt efectele sulfatului de condroitină?

Datorită proprietăților sale, condroitina are un potențial promițător de a menține cartilajul sănătos, elastic, durabil și astfel reduce durerile articulare. [14]

  • Analiza rezultatelor testelor de condroitină confirmă efectul său pozitiv asupra reducerii durerilor articulare. 
  • Cercetările suplimentare sugerează că utilizarea condroitinei poate duce la un consum mai mic de medicamente pentru durere și inflamație la persoanele cu osteoartrită. [13]

Care este doza zilnica recomandata de sulfat de condroitină?

De obicei, se ia într-o cantitate de 800 - 1200 mg pe zi, împărțita dupa cele 3 mese ale zilei. Efectul se observă numai după o utilizare prelungită timp de câteva luni. Cartilajul de rechin este o sursă bună de condroitină. [14]

3. MSM (metilsulfonilmetan)

MSM este o substanță naturală pentru organism, care se regaseste și în unele fructe, legume și carne. Este o sursă de sulf organic, care face parte din masa articulară și osoasă. În plus, MSM poate suprima activitatea celulelor inflamatorii care apar în leziuni tisulare sau infecții. De asemenea, acționează ca un antioxidant care ajută la protejarea celulelor de stresul oxidativ. Datorita mecanismului sau de actiune, MSM este una dintre componentele principale ale suplimentelor nutritive de calitate pentru articulatii. [15]

Care sunt efectele MSM?

MSM este cel mai frecvent asociat cu menținerea funcției articulațiilor și reducerea durerii.

  • Conform cercetărilor la persoanele cu osteoartrită, MSM poate îmbunătăți gama de mișcare a articulațiilor, precum și buna funcționare a sistemului musculo-scheletic . [16]
  • Într-un studiu, pacienții cu osteoartrită care au luat zilnic 3375 mg de MSM timp de 12 săptămâni au experimentat o reducere cu 21% a durerilor articulare.  [17]

Care este doza zilnica recomandata de MSM?

Pentru efect maxim, se recomandă o doză de 3000 mg pe zi. Această doză este potrivită pentru utilizare pe termen lung timp de câteva luni. [18]

Efectul unei combinații de glucozamină, condroitină și MSM

Aceste 3 substante ofera cartilajului un material de constructie de baza. Ele ajută la menținerea în stare bună și încetinesc descompunerea sa naturală, care de obicei crește odată cu vârsta. Efectele glucozaminei, condroitinei și MSM se completează reciproc, astfel încât acestea reprezintă o bază excelentă pentru un supliment nutritiv complex pentru menținerea articulațiilor. [19-21]

Oamenii de știință studiază în mod regulat utilizarea glucozaminei, condroitinei, MSM și a diferitelor combinații ale acestor substanțe pentru a studia efectul acestora asupra durerilor articulare.

  • Condroitina și glucozamina au proprietăți similare. Potrivit unor studii, efectele acestor substanțe sunt și mai puternice atunci când sunt utilizate împreună. [22]
  • Când efectele MSM (500 mg), glucozaminei (1500 mg) și condroitinei (1200 mg) au fost comparate în studii, rezultatele au arătat că această combinație reduce durerea mai bine decât doar glucozamină cu condroitina. [23
  • Participanții la cercetări ulterioare au observat, de asemenea, un efect pozitiv la utilizarea unei combinații a acestor 3 substanțe (1500 mg glucozamină, 1200 mg condroitină și 750 mg MCM). După 12 săptămâni, au raportat o reducere a durerii de genunchi cu aproape 40%.

6 substanțe active pentru întreținerea articulațiilor

Pe lângă substanțele de bază deja menționate, există și altele care, datorită proprietăților lor, se adaugă suplimentelor nutritive complexe pentru articulații. Unele dintre ele au un efect antiinflamator, în timp ce altele ajută la formarea unei mase articulare funcționale. În general, ele pot fi o altă parte a puzzle-ului îngrijirii generale a stării articulațiilor. Ca parte a suplimentelor nutritive complexe pentru articulatii sau completarea acestora cu suplimente individuale, este important de mentionat ca aceste substante pot maximiza potentialul amestecului rezultat. Deci, căror substanțe să acordați o atenție deosebită?

1. Colagen tip 1 și tip 2

Colagenul este un tip de proteină care creează țesuturi importante în organism. In oase, tendoane si ligamente vei gasi in principal colagen tip 1, iar in articulatii colagen de tip 2. Prin urmare, ambele tipuri sunt importante pentru buna functionare a sistemului musculo-scheletic. În special, ele mențin elasticitatea și rezistența țesuturilor. Acţionează ca „amortizoare” şi ajută oasele şi articulaţiile să facă faţă denivelărilor la mers, alergare, sărit sau aterizare. Cu toate acestea, odată cu vârsta, se reduce în mod natural cantitatea de colagen din organism. Suplimentele nutritive pot ajuta la menținerea cantității optime în organism. [24]

Daca esti in cautarea unui supliment cu colagen pentru articulatii vezi oferta aici!

Care sunt efectele colagenului de tip 1 și tip 2?

Colagenul de tip 1 și de tip 2 este asociat cu reducerea durerii articulare și îmbunătățirea mobilitatii la persoanele cu osteoporoză sau la sportivi.

  • Potrivit cercetărilor, administrarea a 10 g de colagen de tip 1 timp de 6 luni poate ajuta la reducerea durerilor articulare.
  • Pentru colagenul de tip 2, o doză mult mai mică, doar câteva mg, este de obicei suficientă.
  • Potrivit unor cercetări suplimentare, utilizarea a 40 mg de colagen de tip 2 timp de 4 luni reduce durerile articulare și îmbunătățește mobilitatea. Acest tip de colagen este asociat cu efectul antiinflamator. Poate activa celulele imune care luptă împotriva inflamației și contribuie, de exemplu, la repararea cartilajului deteriorat. [25]

Care este doza zilnica recomandata de colagen de tip 1 și 2?

  • Colagenul de tip 1 este folosit de obicei sub formă de colagen hidrolizat în cantitate de 10 g pe zi.
  • Colagenul de tip 2 se ia de obicei într-o cantitate de 40 mg pe zi.
  • Utilizarea pe termen lung este potrivită pentru ambele tipuri de colagen. [27]

Pentru a afla mai multe despre colagen, citește articolul nostru - Colagen lichid: ce este si ce beneficii are?

2. Vitamina C

Vitamina C menține imunitatea, știm cu toții acest lucru, dar joacă și un rol important în buna funcționare a sistemului musculo-scheletic. În primul rând, are un efect antioxidant care ajută la protejarea celulelor care formează cartilajele, de efectele dăunătoare ale radicalilor liberi. De asemenea, este importantă pentru producția optimă de colagen. Din acest motiv, împreună cu colagenul, se găsește adesea printre ingredientele suplimentelor nutritive complexe pentru articulații. În acest fel obțineți materialul de construcție în sine, precum și substanța care susține crearea lui naturală. [28]

Care sunt efectele vitaminei C?

Potrivit cercetărilor, aportul adecvat de vitamina C are un efect antiinflamator și ajută la menținerea unei bune funcții articulare. [29]

Care este doza zilnică recomandată de vitamina C?

Doza zilnică recomandată de vitamina C este de aproximativ 60-200 mg pe zi. Dozele de până la 2000 mg nu fac excepție din studii. [30]

Aici gasesti Vitamin C Secom la un pret bun!

3. Acizi grași Omega 3

Acizii grași Omega-3 sau grăsimile sănătoase, inclusiv EPA (acidul eicosapentaenoic) și DHA (acidul docosahexaenoic), sunt cunoscute că au efecte benefice asupra vederii, inimii și imunității. De asemenea, pot menține sănătatea articulațiilor. Ele pot ameliora inflamația, care provoacă dureri neplăcute și umflarea articulațiilor. [31-32]

Care sunt efectele acizilor grași omega-3? 

Potrivit unei analize a studiului, aportul de suplimente de acizi grași omega-3 este asociat cu o intensitate mai scăzută a durerilor articulare și o mobilitate mai bună. [31]

Care este doza zilnica recomandată de acizi grași omega-3?

De obicei, se recomandă să luați minimum 250 mg de EPA și DHA pe zi. Unele organizații de sănătate, cum ar fi Asociația Americană a Inimii, recomandă creșterea acestei doze la 1 g pe zi. În unele cazuri, în studii au fost utilizate doze de aproximativ 3000 g EPA și DHA. [32]

4. Boswellia serata

Extractul de tămâie indiană (Boswellia serrata) poate avea, de asemenea, un efect pozitiv asupra sănătății articulațiilor. Efectele sale se datorează în principal acidului boswellic, care are proprietăți antiinflamatorii.

Care sunt efectele boswelliei?

Utilizarea boswelliei este asociată cu reducerea durerilor articulare și cu cresterea mobilității acestora. [33]  

Care este doza zilnica recomandată de boswellia?

Boswellia poate fi utilizata de trei ori pe zi, în doze de 800 - 1800 mg. Acest lucru vă va oferi doza optimă de 2400 - 5400 mg. Se recomandă ca boswellia să fie luată o perioada indelungată si ca doza zilnica totala sa fie crescuta treptat. [34]

5. Curcumină

Curcumina îi conferă turmericului culoarea galbenă distinctivă. În plus, există o serie de efecte benefice care pot fi benefice pentru articulații. Este unul dintre antioxidanții cunoscuți, iar proprietățile sale includ efecte antiinflamatorii. Curcumina în sine are o utilizare foarte scăzută. Prin urmare, piperul negru (piperina) este de obicei adăugat la suplimentele alimentare, care ajută la absorbția curcuminei în organism. [35]

Care sunt efectele curcuminei?

Potrivit cercetărilor actuale, utilizarea curcuminei la pacienții cu osteoartrită este asociată cu reducerea durerii. [36]

  • În studii, utilizarea a 1000 mg de curcumină a redus durerea la persoanele cu boli articulare.
  • Într-un alt studiu, cercetătorii au comparat efectele analgezicelor convenționale cu curcumina. Un grup de participanți a luat 500 mg de curcumină de trei ori pe zi. În ambele grupuri, participanții cu osteoartrită au observat o îmbunătățire a stării lor de cel puțin 50%. Când se ia curcumină, acestea au mai puține efecte secundare decât analgezicele convenționale.

Care este doza zilnica de curcumină?

Curcumina în cantitate de 500 mg de 1 până la 3 ori pe zi este cel mai des folosită în cercetare.  [37]

6. Acid hialuronic

Acidul hialuronic se găsește în mod natural în ochi, articulații și piele. Funcția sa principală este de a menține lichidul în interiorul celulelor. Ca rezultat, acționează ca un lubrifiant care ajută la prevenirea frecării articulațiilor. Cu toate acestea, odată cu vârsta, cantitatea sa în organism scade în mod natural și, prin urmare, suplimentarea acestuia poate fi deosebit de importantă. [38-39]

Comanda Colagen si acid hialuronic Forte de aici, la un pret bun!

Care sunt efectele acidului hialuronic?

Potrivit cercetărilor anterioare, utilizarea acidului hialuronic poate reduce durerile articulare și poate îmbunătăți mobilitatea acestora. [38]  

Doza zilnica recomandata de acid hialuronic

În studii, doza cea mai comună este în intervalul 80 - 250 mg de acid hialuronic pe zi. [39]

Cum să alegi suplimentul perfect pentru articulații sau cum să-l prepari corect?

Atunci când alegeți un supliment nutritiv complex pentru articulații, concentrați-vă pe compoziția acestuia. Trebuie să conțină glucozamină, condroitină și MSM.

Un bonus poate fi prezența altor substanțe, precum vitamina C sau colagenul. Nu disperați dacă produsul pe care îl alegeți nu conține nicio substanță, adăugați-o separat.

O altă modalitate de a maximiza sănătatea articulațiilor este să vă creați propriul supliment nutritiv pentru articulații folosind o combinație de mai multe produse.

  • Începeți cu o combinație de 1500 mg glucozamină, 1200 mg condroitină și 3000 mg MSM, care studiile s-au dovedit a fi cele mai eficiente în ameliorarea durerilor și a rigidității articulare care apar adesea dimineața după trezire sau stând o perioadă lungă de timp.
  • Puteți susține elasticitatea cartilajului adăugând 10 g de colagen hidrolizat sau 40 mg de colagen de tip 2 cu vitamina C.
  • Adăugarea de acizi grași omega-3, curcumină sau extract de boswellia va crește efectul antiinflamator al suplimentului pentru articulații.
  • Administrarea a 80-250 mg de acid hialuronic poate ajuta la lubrifierea mai bună a articulațiilor.

Pentru a obține efectele dorite, cel mai bine este să luați în fiecare zi timp de câteva luni sau ani suplimentul nutritiv pentru susținerea articulațiilor, pe care îl alegeți sau îl creați singur. Ceva diferit poate funcționa pentru fiecare dintre noi, așa că nu vă fie teamă să încercați diferite tipuri de suplimente. [40]

Rezumat

Sportivii, vârstnicii și persoanele cu muncă intensă pot beneficia de efectele benefice ale suplimentelor nutritive complexe pentru articulații. Aceste produse, de exemplu, pot ajuta la ameliorarea durerii și la îmbunătățirea mobilității articulațiilor. Atunci când alegeți un supliment alimentar pentru susținerea articulațiilor, este important să aveți o orientare de bază în ceea ce privește compoziția produsului. Ar trebui să fie fără sulfat de glucozamină, sulfat de condroitină și MSM.

Acest complex poate fi suplimentat perfect și cu colagen și vitamina C. Utilizarea unor substanțe antiinflamatoare precum acizii grași omega-3, curcumină sau extractul de boswellia poate fi un bonus. Acidul hialuronic continut va ajuta la randul sau la ungerea corecta a articulatiilor. După ce ai citit articolul de astăzi, știi deja ce nu trebuie să lipsească dintr-un supliment alimentar de calitate pentru susținerea articulațiilor, așa că poți chiar să-ți faci propriul supliment alimentar pentru articulații.

Cunoașteți pe cineva care face mișcare regulat sau are probleme cu sistemul musculo-scheletic? Împărtășește-i acest articol pentru a-l ajuta să aleagă suplimentul potrivit pentru a menține funcția articulațiilor.

Surse:

  1. https://www.healthline.com/health/joint-supplements
  2. https://www.medicalnewstoday.com/articles/joint-supplements
  3. https://www.arthritis.org/

Recenzii

Nici o postare găsită

Postare noua