Valeriana - beneficii, utilizare si proprietati

27-10-2021
de catre D. Sam
Valeriana - beneficii, utilizare si proprietati

Ce este valeriana?

Valeriana este planta cea mai frecvent folosita pentru somn si sedare. Pe langa un efect sedativ puternic, valeriana imbunatateste concentrarea si capacitatea de gandire. In suplimentele alimentare o regasim sub formă de tablete sau picături. Studiile multiple asupra efectelor valerianei au confirmat efectul benefic al acesteia asupra stării generale de sănătate, iar cele mai bune rezultate se obțin prin tratamente de lunga durata.

Cuprins
Ce este valeriana?
Ce rol are valeriana pentru organism?
Care sunt beneficiile valerianei pentru sanatate?
Cum se administrează valeriana?
Valeriană - efecte secundare

Ce rol are valeriana pentru organism?

Valeriana a fost utilizată în medicina naturistă de peste 2500 ani. Inca din antichitate era recomandată în bolile pulmonare sau folosita pentru efectul diuretic. În Evul Mediu, valeriana a fost folosită pentru a trata epilepsia și bolile sistemului nervos. 

În ciuda mirosului neplăcut, este folosită cu succes in medicina naturiste, în aproape toate țările europene. Valeriana are un efect calmant si usor hipnotic datorita substantelor active din radacina si rizom. Valeriana este folosită cu succes pentru durerile de cap de tip migrenă, nevroză, dar si pentru probleme ale sistemul circulator și digestiv. 

În comparație cu alte plante medicinale, valeriana generează relativ puține efecte secundare. Administrată în doze mari, poate provoca sindromul mainilor si picioarelor reci, oboseală excesivă si disconfort la nivelul sistemului digestiv. 

Este o alternativă excelentă la medicamentele utilizate în psihiatrie, care adesea creează dependență. Substanțele active conținute în valeriană reduc activitatea sistemului nervos, astfel se produce o creștere a senzației de relaxare si o ameliorare a simptomelor de anxietate.

Valeriana este un remediu excelent pentru combaterea insomniei, deoarece te ajuta sa adormi.

Rădăcina și rizomul valerianei au fost folosite de secole în medicina alternativă ca mijloc de combatere a bolilor sistemului digestiv și urinar. Valeriana are efect carminativ și antispastic, de asemenea, crește producția de suc gastric. 

Este recomandată in special femeilor care se confruntă cu dureri menstruale, precum și celor care suferă de sindromul premenstrual.

Valeriana - Studii care atesta efectul acestia

Valeriana - beneficii utilizare proprietatiUn studiu din 2002 a demonstrat că extractul de rădăcină de valeriană are un efect similar cu diazepamul - substanța activă a medicamentelor psihotrope.

36 de persoane diagnosticate cu anxietate generalizată au participat la experiment. Timp de 4 săptămâni, subiecții au fost tratați cu un preparat cu diazepam (în doză de 2,5 mg de 3 ori pe zi) sau extract de valeriană (conținând 80% dihidrovaltrat, 15% valtrat și 5% acetovalrat), în doză de 50 mg de 3 ori pe zi și placebo.

S-a dovedit că atât la pacienții tratați cu diazepam, cât și la cei tratați cu extract de valeriană, a existat o scădere semnificativă a factorului psihologic pe scala de anxietate Hamilton, în comparație cu grupul placebo.

Dacă sunteți în căutarea unui produs naturist cu valeriană, încercați Valeriana de la Hofigal. Un produs natural pentru o digestie mai buna, care combate insomnia, stresul si anxietatea de la Hofigal. Îl puteți comanda la un preț accesibil pe SAM-Distribution.ro.

Recent, valeriana a fost folosită și extern. Aplicată pe scalp, combate cu succes mătreața, seboreea și bolile de piele. Proprietățile curative ale valerianei depind de metoda de prelucrare a preparatului. Valeriana se dizolva mai bine în alcool decat in apa, prin urmare extractele alcoolice sub forma de tincturi, au un efect mai puternic decat cele apoase.

Nu trebuie utilizată mai mult de 2-3 săptămâni. Utilizarea de lungă durata (sau în doze prea mari) poate provoca dureri de cap și palpitații.

Care sunt beneficiile valerianei pentru sanatate?

Valeriana pentru insomnie

Extracul de valeriană ajuta la reducerea tulburărilor de somn și îmbunătățeste calitatea somnului în general. Cercetările arată că valeriana poate îmbunătăți calitatea somnului fără a prezenta efecte secundare.

Valeriană efect sedativ

Oamenii de știință au descoperit că rădăcina de valeriană crește cantitatea de substanță chimică numită acid gamma-aminobutiric (GABA). GABA calmează anxietatea și regleaza activitatea celulelor nervoase.

Este uimitor cum un medicament pe bază de plante precum valeriana poate avea aceleași efecte anxiolitice ca și medicamentele psihotrope, insa fără efecte secundare.

Valeriană ajuta la scăderea tensiunii arteriale

Pe langa efectul calmant asupra minții și corpului, valeriana poate ajuta și la scăderea tensiunii arteriale, îmbunătățind sănătatea inimii. Aceleași substanțe active care fac valeriana eficientă împotriva anxietății și stresului, pot ajuta organismul să regleze tensiunea arterială.

Cercetările indică faptul că suplimentele cu valeriană pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale în mod natural și la menținerea acesteia la nivelul corect.

Valeriana în timpul menopauzei

Un studiu recent, a constatat că administrarea de valeriană poate ajutat la reducerea severității, cât și a frecvenței bufeurilor la femeile aflate la menopauză. Bufeurile sunt insotite de transpirație excesivă, bătăi rapide ale inimii și valuri de căldură care pot fi neplăcute. Toate aceste simptome sunt cauzate de modificarile hormonale caracteristice acestei perioade.

Valeriana ajuta memoria

Pe măsură ce îmbătrânim, devenim mai predispuși la pierderea memoriei. Vestea bună este că valeriana poate ajuta la reducerea riscului de declin cognitiv.

Cum se administrează valeriana?

Cel mai bun moment din zi pentru a consuma valeriană este cu o oră înainte de culcare. Mulți experți recomandă administrarea de valeriană în cicluri. In acest fel organismul nu se obișnuiește cu substanța.

  • Valeriană sub formă de tablete

Valeriana se gaseste in compozitia multor suplimente alimentar, sub formă de tablete. Un astfel de produs, combate senzația de tensiune nervoasă, îmbunătățește starea de spirit și calitatea somnului. 

Doza de valeriană sub formă de tablete depinde strict de indicațiile medicului sau de informațiile conținute în prospect. De regulă, este suficient un comprimat de valeriană pe zi.

  • Valeriană sub formă de picături

Valeriana picaturi este o solutie excelenta pentru persoanele care, din anumite motive, doresc sa evite sa ia suplimente sub forma de tablete.

Valeriană - efecte secundare

Cele mai multe studii clinice au arătat că valeriana este bine tolerată și sigură pentru utilizare pe termen scurt. Efectele secundare, ale valerianei, dacă există, sunt de obicei ușoare și pot include dureri de cap, amețeli, mâncărime, tulburări de stomac, gură uscată și somnolență în timpul zilei.

Valeriana poate provoca somnolență excesivă atunci când este combinată cu alcool, sedative, antidepresive sau somnifere.

Recenzii

Nici o postare găsită

Postare noua