Spirulina - 10 beneficii ale consumului regulat

12-01-2021
de catre D. Sam
Spirulina - 10 beneficii ale consumului regulat

Cautati informatii despre spirulina, o algă apreciată pentru valoarea sa nutritivă ridicată?

In acest articol va prezentam beneficiile spirulinei, contraindicații, mod de administrare, posibilele efecte secundare și ce să luați în considerare atunci când alegeți un astfel de supliment.

Ce este spirulina?

Spirulina este o algă albastră-verde care a fost recent inclusă în grupul de super alimente, adică produse alimentare cu proprietăți nutriționale excepționale. Spirulina conține cantități mari de clorofilă, care este responsabilă pentru culoarea sa intensă. Clorofila permite plantelor să producă energia de care au nevoie pentru a trăi pe baza dioxidului de carbon, a mineralelor și a soarelui. Oxigenul este un „produs secundar” al clorofilei, de care noi oamenii avem nevoie pentru a trăi.

Clorofila conținută în spirulină are proprietăți antibacteriene, antivirale și deacidifiante asupra corpului uman. Cu toate acestea, aceastea sunt doar o parte a proprietăților benefice ale spirulinei asupra sănătății.

Iată motivele pentru care spirulina este considerată un aliment sănătos:

Spirulina este foarte bogata in vitamine și minerale. Conține cantități mari de vitamina A, K1, K2, B12, fier, mangan și crom. De exemplu, 3 g de spirulină furnizează 2.800% mai mult betacaroten decât morcovii, 3.900% mai mult fier decât spanacul, cu 280% mai mulți antioxidanți decât afinele. Furnizează 8 aminoacizi exogeni care nu pot fi produși de corpul nostru.

Interesant este că spirulina are o concentrație mare de proteine, deoarece proteinele constituie până la 60% din compoziția acestor alge. Conținutul de proteine ​​din spirulină este de 4 ori mai mare decât cel din aceeași cantitate de carne. În plus, este o proteină sănătoasă, adică are o formulă echilibrată a tuturor aminoacizilor exogeni. 

Beneficiile și efectele Spirulinei

Alte beneficii ale spirulinei includ susținerea, printre altele menținerea unei greutăți corporale adecvate, niveluri adecvate de zahăr din sânge, întărirea părului, pielii și unghiilor și multe altele.

1. Spirulina ajuta la controlul greutății.

O dietă adecvată nu trebuie să provoace oboseală, pierderea forței sau probleme mentale. Pentru a evita acest lucru, ar trebui să oferiți organismului vitaminele și mineralele necesare. În timpul procesului de slabire, consumul anumitor produse este limitat, ceea ce duce la o lipsă de substanțe importante pentru organism. Comprimatele de spirulina conțin multe dintre aceste substante și pot fi utilizate pentru a completa aceste deficiențe. În plus, este săracă în calorii și are un conținut scăzut de grăsimi. Ca urmare, pierderea în greutate devine un proces inofensiv pentru organism. În plus, fenilalanina conținută în spirulină este responsabilă pentru controlul apetitului, ceea ce înseamnă că mâncăm mai puțin.

2. Diabetul și nivelul zahărului din sânge.

Nivelul prea ridicat de zahăr din sânge face ca diabetul să fie dificil de tratat. Cu toate acestea, un control adecvat asupra acestei afectiuni face viata mai usoara persoanelor bolnave. Nutrienții recomandați diabeticilor sunt beta-carotenul, vitaminele A, B1, B2, B5, B6, B12 și C, manganul, magneziul, potasiul și zincul. Aceste substanțe sunt conținute în spirulină și îmbunătățesc semnificativ calitatea vieții persoanelor cu diabet zaharat.

3. Spirulina întărește părul, pielea și unghiile.

Proteinele, vitaminele, biotina și clorofila ajută la reducerea efectului căderii părului. În plus, acizii grași nesaturați esențiali, EFA și acidul nucleic conținut în spirulină acționează ca un furnizor de oxigen pentru multe celule din corp, ceea ce are un efect pozitiv direct asupra părului, pielii și unghiilor. Biotina conținută are un impact semnificativ asupra îmbunătățirii calității părului, a unghiilor și a pielii.

4. Spirulina acționează antiviral.

Studiile efectuate la Universitatea Farmaceutică din Toyama Japonia au arătat că calciul extras din spirulina dă cele mai bune rezultate în tratamentul virușilor precum gripa, rubeola etc. De asemenea, este mult mai bine absorbită decât preparatele sintetice realizate în condiții de laborator.

5. Demonstrează proprietăți antialergice.

Acidul pantotenic (vitamina B5), care se găsește în Spirulina, poate contribui la prevenirea alergiilor, permițând o viață confortabilă.

6. Spirulina pentru probleme renale.

Corpul nostru are nevoie de fosfor, în combinație cu alte vitamine, pentru a elimina tartrul care se formează prin acumularea de acid uric în organism. Spirulina conține acest element, care ajută la desfășurarea corectă a acestui proces. De asemenea, contribuie la curățarea tractului urinar, reducând riscul formării de artrită sau calculi biliari. În plus, fosforul este un factor care susține procesul de fosforizare pentru o mai bună funcționare a ficatului.

7. Este ideală pentru persoanele în vârstă

Deficitul constant de substanțe nutritive (proteine, vitamine și minerale) cu o slăbire simultană a capacității de absorbție a acestor substanțe, precum și perioada menopauzei, poate afecta semnificativ corpul unei persoane în vârstă. Spirulina conține aceste ingrediente cu o biodisponibilitate foarte mare, deci este considerată un aliment care contribuie semnificativ la menținerea starii de sanatate a organismului.

8. Ajuta la regenerarea ficatului.

Ficatul fiecărei persoane, are nevoie de proteine ​​pentru a funcționa corect. Spirulina conține metionină, un aminoacid esențial care ajută la regenerarea celulelor după boli precum hepatita și icter.

9. Hrana pentru creier.

Aminoacizii sunt substanțe organice, esențiale pentru buna funcționare a organismului în fiecare zi. Spirulina conține 8 aminoacizi care nu pot fi produși de corpul nostru. Ca urmare, lipsa lor poate duce la lipsa elementelor de bază necesare pentru producerea de hormoni sau substanțe nutritive pentru creier. Deficitul de aminoacizi cauzează multe boli. Spirulina, formată din aminoacizi completi, poate ajuta la refacerea sistemului nervos și la protejarea celulelor creierului.

10. Elimina metalele grele

Spirulina protejează împotriva acumularii de metale grele în organism, în special arsenic și mercur. Puterea de curățare a spirulinei se datorează conținutului ridicat de clorofilă. 

Cum sa alegi o spirulina buna?

Când veti merge sa cumparati un supliment de spirulină, veți găsi cel puţin 10 variante, de la diferite mărci și sub diferite forme de prezentare. Cu siguranță nu ar trebui să crdeti orbește un anumit producător doar pentru că este pe piață de mult timp. 

Cea mai buna spirulina de pe piata este cea de înaltă calitate și certificată. Există multi producători de suplimente al căror ingredient principal este spirulina. Cu toate acestea, există doar câteva in aceasta categorie, aşa că uită-te bine pe etichetă înainte de a cumpăra produsul!

Cea mai buna spirulina este cultivată în condiții organice stricte pentru a asigura cea mai mare puritate a suplimentului. 

Spirulina are atat de multe beneficii, incat nu există nicio îndoială că, atunci când este luată corect, sustine sănătatea intregului organism:

  • Spirulina protejează împotriva acumularii de metale grele în organism, în special arsenic și mercur. Puterea de curățare a spirulinei se datorează conținutului ridicat de clorofilă.  
  • Spirulina restabilește echilibrul acid-bazic corect. Spirulina are un efect alcalinizant asupra organismului, adică reduce aciditatea, care este în prezent o problemă serioasa de sănătate.
  • Protejează împotriva infecției cu ciuperci candida parazite care trăiesc în sistemul digestiv uman.  
  • Spirulina susține sistemul imunitar - crește producția de anticorpi, are proprietăți antiinflamatorii, protejează împotriva bolilor cronice și chiar a cancerului.
  • Protejează inima - reduce riscul de atacuri de cord.
  • Crește nivelul de energie al organismului și sustine pierderea în greutate. Reducerea țesutului adipos ca urmare a consumului regulat de spirulină se realizează și prin efectul său de detoxifiere a sistemului digestiv.
  • Spirulina protejează împotriva bolilor sinusale.
  • Scade tensiunea arterială.
  • Scade nivelul colesterolului rău.

Spirulina dozare si actiune

Spirulina este disponibila sub formă de tablete, pulbere sau capsule. Doza zilnica recomanda de spirulina variaza si trebuie crescută treptat. Inițial, se recomandă consumul zilnic de 3-5 g. După ceva timp 6-10 g pe zi. Interesant este însă că persoanele care se antrenează în mod regulat sau care au o muncă solicitantă fizic pot consuma până la 30 g pe zi.

Spirulina efecte secundare

O supradoză de spirulină are ca rezultat, printre altele, diaree, vărsături, erupții cutanate, greață, dureri abdominale, dar și amețeli și tulburări de somn. De aceea, este atât de important să creșteți doza treptat și să începeți cu cea mai mică de 3-5 g pe zi. 

Monitorizați cu atenție reacțiile corpului și creșteți cantitatea treptat. Dacă observați simptome deranjante, cel mai bine este să renunțați la supliment pentru o vreme.

Spirulina este un superaliment disponibil în orice farmaciie, dar îl puteți achizitiona cu ușurință din magazinul nostru.

Comment-uri

Nici o postare găsită

Postare noua