Alimente alcaline - Top beneficii pentru sanatate

04-02-2022
de catre Dr. Sam
Alimente alcaline - Top beneficii pentru sanatate

Cauti o modalitate de a-ți îmbunătăți starea de bine? Incarca sa incluzi in dieta ta mai multe alimente alcaline, care au multiple beneficii pentru sanatate.

Relația acido-bazică din organism este responsabilă în mare măsură de bunăstarea noastră. Dacă acest echilibru este perturbat, se poate dezvolta boală. Deoarece noi, oamenii, avem tendința de a consuma o dietă foarte „acidă”, este deosebit de important să știm ce alimente alcaline trebuie sa includem in rutina noastra.

În acest articol vă vom explica de ce alimentele alcaline sunt atât de importante, ce anume fac ele și dacă putem folosi suplimente alimentare speciale (pulberi alcaline) ca alternativă. În cele din urmă, vă oferim sfaturi și trucuri valoroase despre cum vă puteți face dieta mai „alcalină”.

Important de stiut

  • Alimentele alcaline asigură formarea alcalină în corpul nostru. De asemenea, ne oferă minerale importante.
  • O dietă alcalină previne hiperaciditatea. Dacă acidoza este deja prezentă, alimentele alcaline ajută la eliminarea acesteia.
  • Fructele și legumele (alimente alcaline) ar trebui să aibe cea mai mare pondere in dieta ta. 

Alimente alcaline: Ce trebuie să știți

În ghidul nostru, răspundem la cele mai importante întrebări despre alimentele alcaline și la cele mai importante diagrame alimentare pentru o dietă alcalină. Vă oferim și câteva sfaturi utile de gătit.

Ce sunt alimentele alcaline?

Alimentele care restabilesc echilibrului acido-bazic al organismului sunt numite alimente alcaline. Acestea sunt o sursa importanta de minerale pentru organism.

Selecția de alimente alcaline este foarte mare, motiv pentru care nu ar trebui să fie atât de dificil să-ți faci dieta predominant alcalină.

De ce avem nevoie de alimente alcaline?

Pentru a menține echilibrul în echilibrul nostru acido-bazic, este necesar să consumăm o dietă echilibrată și să consumăm o cantitate suficientă de alimente alcaline ( 1 ).

Alimentele alcaline asigură valoarea corectă a pH-ului în corpul nostru.

O dietă alcalină previne astfel hiperaciditatea. De asemenea, alimentele alcaline ajută in caz de hiperaciditatea existentă, deoarece suferința cronică se datorează aproape întotdeauna hiperacidității. Alimentele alcaline pot avea, de asemenea, un efect antiinflamator ( 2 , 3 ).

Cum poți descoperi echilibrul acido-bazic al corpului tău?

Valoarea pH-ului este importantă pentru a determina dacă un lichid este alcalin sau acid.
 
Se măsoară folosind o bandă de testare (indicator) care este pusă în contact cu un lichid.

Un exemplu: valoarea pH-ului sângelui este de aproximativ 7,37 până la 7,43, deci este ușor în intervalul de bază ( 4 ).

În general, se recomandă o dietă care poate ajunge la 80% alcalină.

Doar 20% trebuie formața din acizi pentru a preveni excesul de acid (acidoza), deoarece propriul nostru organism produce acizi atunci când respirăm, în timpul stresului sau în timpul dietelor alimentare ( 5 ).

Prezentare generală: valoarea pH-ului diferitelor fluide corporale

Deoarece mulți oameni nu știu când valoarea pH-ului poate fi clasificată ca „normală” și sănătoasă, am oferit o prezentare generală a celor mai importante valori și a fluidelor lor corporale mai jos ( 6 ).

Fluid din corp PH (0 = foarte acid, 7 = neutru, 14 = foarte alcalin)
Suc gastric 1,0 (post) - 4,0 (stomacul plin)
Urină 6,2 - 6,8
Scuipat 6,0 - 6,5
Sânge aproximativ 7,4
suc intestinal 7,5 - 8,0
bilă 8,0 - 8,5
pancreas 8,5 - 9,0

Deoarece avem valori diferite ale pH-ului în corpul nostru, nu putem spune direct dacă corpul este alcalin sau acid. Aceasta diferă de la organ la organ.

Care este diferența dintre alimentele acide și cele alcaline?

Mai simplu spus, dacă există mai multe produse acide decât produse alcaline după ce un aliment a fost digerat și/sau descompus, acel aliment este acid. Același lucru se aplica si invers. Daca exista mai multe alcalii, acel aliment poate fi clasificat drept alcalin ( 7 ).

Cum funcționează alimentele alcaline?

Anumite mecanisme de control din organism asigură menținerea echilibrului acido-bazic. Un rol important îl au plămânii, care transportă aproximativ două treimi din conținutul de acid din organism prin expirație. În general, se poate spune că alimentele alcaline au un efect alcalin pe cel puțin 8 niveluri ( 8 ).

Alimente alcaline beneficii:

  • sunt bogate in vitamine si minerale: Oligoelemente (fier, magneziu, calciu, potasiu) si mineralele alcaline sunt abundente in alimentele alcaline.
  • au un conținut scăzut de aminoacizi care formează acizi (cistina și metionină): Dacă prea mulți dintre acești aminoacizi sunt prezenți în organism (de exemplu, după ce ai mâncat prea mult pește, ouă sau carne), acidul sulfuric se formează în locul lor după degradare.
  • stimulează formarea propriilor baze ale organismului: Pentru a stimula formarea propriilor baze ale organismului, alimentele alcaline oferă substanțe speciale precum substanțele amare.
  • nu lasa reziduu: dupa metabolizare, alimentele alcaline nu lasa nici un reziduu metabolic (acid).
  • conțin și anumite substanțe precum antioxidanți, vitamine, substanțe vegetale secundare, clorofilă etc.): Acest lucru revitalizează organismul și întărește organele de detoxifiere, astfel încât organele de eliminare sunt eliberate. În plus, sistemul imunitar este susținut. Acidificarea în exces este prevenită prin neutralizarea independentă de acid, de exemplu.
  • au un conținut ridicat de apă: organismul este întotdeauna alimentat cu suficiente lichide dacă s-a băut prea puțin.
  • au un efect antiinflamator: Inflamația duce la procese care contribuie la creșterea formării de acid și, prin urmare, cresc riscul de hiperaciditate. Din acest motiv, alimentele alcaline pot avea un efect pozitiv și asupra prevenirii hiperacidității prin inhibarea proceselor inflamatorii riscante.
  • sustin sănătatea intestinală și stabilizează flora intestinală sănătoasă: un intestin sănătos funcționează mult mai bine, iar digestia este mai completă și mai bună, astfel încât acumularea de acid poate fi eliminată rapid.

Citeste si: Dieta Rina - reguli si produse permise.

De ce este recomandată o dietă alcalină?

O mare parte din alimentele noastre de astăzi au componente care formează acizi. Acest lucru ne poate perturba echilibrul natural, făcând oamenii mai susceptibili la boli. Posibilele boli care pot fi cauzate de hiperaciditate includ reumatismul, osteoporoza, oboseala, alergiile si chiar cancerul.

Cu cât proporția de alimente alcaline este mai mare, cu atât este mai scăzut consumul de alte alimente mai dăunătoare.

În general, scopul unei diete alcaline este de a preveni hiperaciditatea în corpul nostru. Organismul consumă mai multe vitamine și minerale decât într-o dietă normală. Cu toate acestea, alimentele acide nu trebuie evitate in totalitate. Următoarea lista arată ce alimente sunt recomandate pentru o dietă alcalină și care nu:

Recomandate

  • Apă
  • Fructe si legume
  • Fructe uscate

Nerecomandate

  • Peşte
  • Lapte
  • Zahăr

Din când în când mai poți mânca dulciuri sau fast-food. Principalul lucru este să nu mănânci alimente în principal acide.

Ce alimente sunt alcaline?

Pentru a vă informa ce alimente au un efect predominant alcalin, am compilat o prezentare generală a acestora mai jos ( 9 ).

Fructe alcaline Legume alcaline Cereale și condimente Băuturi si uleiuri alcaline
Mere Spanac Grau incoltit Apă
Struguri Zucchini Ghimbir Oțet de mere
Caise Castraveti Orez brun Sucuri de legume fara adaos de zahar
Afine Sfecla rosie Mărar Smoothie cu fructe fără lapte sau zahăr adăugat
Portocala Varza Hrisca Ulei de migdale
Grapefruit  Morcovi Orz verde Ulei presat la rece de masline
Ananas Fasole verde Quinoa Ulei de primula
Kiwi Broccoli Arpagic Ulei de peste
Papaya Telina Ovaz Ulei de cocos
Mango Conopida   Ulei de in


Desigur, aceasta este doar o imagine de ansamblu exemplară. De fapt, există nenumărate alte alimente alcaline care pot fi achiziționate de la aproape orice supermarket.

Ce poți găti cu alimente alcaline?

În principiu, puteți găti orice fel de mâncare care constă în principal din alimentele alcaline menționate mai sus (și altele). Supele de cartofi sau dovleac sunt excelente pentru asta.

În general, ar trebui să acordați atenție unei alimentații bogate în fructe și legume și să apelați doar cât mai puțin la fast-food sau dulciuri.

Ti-am pregatit: Idei de mic dejun sanatos.

Pentru cine sunt recomandate alimentele alcaline?

Pentru a preveni sau combate hiperaciditatea, proporția alimentelor alcaline trebuie să fie mai mare decât cea a alimentelor acide (aproximativ 80% până la 20%). Din acest motiv, chiar și o persoană sănătoasă ar trebui să mănânce suficiente alimente alcaline. Acest lucru previne acidoza și bolile asociate să apară în primul rând ( 10 ).

Pot fi înlocuite alimentele alcaline cu suplimente alimentare?

Alimentele alcaline pot fi consumate sub formă de pulberi alcaline. Acest lucru asigură un echilibru acido-bazic cu ajutorul mineralelor alcaline. Cu toate acestea, pulberile au unele dezavantaje precum supradozarea.

În 2015, a fost un rezultat șocant după un test cu 32 de suplimente alimentare alcaline; majoritatea suplimentelor alimentare testate nu au fost recomandate.

Deoarece suplimentele nutritive alcaline sunt încă relativ controversate, este indicat să nu cheltuiți bani pe astfel de pulberi alcaline și să puneți mai mult accent pe o dietă echilibrată.

Ce trebuie sa iei in considerare atunci când incerci o dietă alcalină?

Dieta ar trebui să fie alcalină in proportie de 80% și doar aproximativ 20% din alimente ar trebui să fie alimente neutre, care formează acizi. Din acest motiv, iată câteva sfaturi utile pe care le puteți implementa cu ușurință.

Sfaturi in dieta alcalina

Dieta corectă (alcalină) este recomandata pentru o viață fericită și sănătoasă. Este important să știi ce să cauți și cum să gătești corect. De asemenea, este important să eviti unele lucruri .

  • Fructe și legume: Majoritatea fructelor și legumelor sunt buni donatori alcalini, motiv pentru care fructele și legumele ar trebui să fie un factor foarte important în dieta ta.
  • Salata: Salatele proaspat preparate sunt sanatoase si usor de preparat, motiv pentru care ar trebui sa le consumi cat mai des.
  • Alimente crude: Alimentele crude nu trebuie consumate după-amiaza târziu și seara (în jurul orei 16).
  • Ingrediente proaspete: Gătiți cât mai puține alimentele și folosiți ingrediente proaspete.
  • Evitați zahărul: dulciurile sunt una dintre cele mai mari surse de aciditate. Din acest motiv, este cel mai bine să le evitați pe cât posibil.
  • Alcool și cafea: Ar trebui să încerci, de asemenea, să eviți cafeaua, alcoolul și ceaiul negru, deoarece acestea favorizează producția de acid.
  • Porții mici: este mai bine să mănânci porții mai mici de mai multe ori pe zi decât 2 sau 3 porții mari.
  • Bea multe lichide: Unul dintre cele mai importante lucruri este aportul de lichide. Fără suficientă apă, de exemplu, rinichii nu pot funcționa corect, iar rinichii sunt un factor important în reglarea acidului.

Mentalitatea corectă

Cu o mentalitate corectă, provocarea „schimbării dietei” este mult mai ușoară. Nu fără motiv auziți adesea „Totul se reduce la mentalitatea corectă”.

  • Răbdare: Pentru a menține echilibrul de bază în mod constant ai nevoie de rabdare. Rezultate semnificative nu pot fi obținute peste noapte. De asemenea, trebuie să încercați să vă bucurați de mese și să nu mâncați prea repede.
  • Rutina: mâncați în mod constant numai alimente alcaline.
  • Exerciții fizice: Exercițiile fizice contribuie, de asemenea, în mod semnificativ la detoxifiere prin mișcarea mușchilor. De asemenea, corpul tău este menținut în formă și rezistența se îmbunătățește.
  • Relaxare: evită stresul cu orice preț! Printre altele, stresul poate duce la frustrate, iar oamenii tind să se orienteze mai degrabă către dulciuri decât spre alimente alcaline.

Dacă rămâneți la punctele enumerate, acidoza este foarte puțin probabilă. Nu aveti motive de ingrijorare!

Concluzie

Echilibrul acido-bazic al corpului nostru este raportul dintre conținutul de bază sau acid. Deoarece corpul nostru este ușor alcalin, cu un pH aproximativ de 7,4, dieta noastră ar trebui să fie mai alcalină. Prin urmare, este foarte important să includeti in dieta suficient de multe alimente alcaline. Cele mai importante alimente alcaline sunt fructele și legumele.

Alimentele neutre și acide ar trebui să constituie doar aproximativ 20 la sută din dieta totală. Dacă conținutul de alimente alcaline este prea scăzut, pot apărea inflamații și/sau boli. Acest lucru face și mai importantă schimbarea dietei pe termen lung pentru a preveni sau elimina eficient hiperaciditatea.

Recenzii

Nici o postare găsită

Postare noua