Moringa 10 beneficii pentru sanatate

21-10-2021
de catre D. Sam
Moringa 10 beneficii pentru sanatate

Doriți să vă îmbunătățiți starea generală de sănătate și să vă consolidați imunitatea? Moringa este alegerea potrivita! 

Moringa este o plantă populară si recunoscuta pentru beneficii sale pentru sănătate. Această plantă versatilă poate ajuta in tratamentul diabetului, scăderea tensiunii arteriale sau îmbunătățirea digestiei. În plus, are proprietăți antiinflamatoare, îmbunătățește sănătatea părului, a pielii, a unghiilor și susține detoxifierea organismului.

Moringa origini

Moringa este un arbore tropical care creste in Muntii Himalaya, fiind cunoscut si sub denumirea de “copacul imortalitatii” sau “copacul vietii” datorita beneficiilor nenumarate.

Arborele poate atinge 10 metri înălțime. In medicina populară toate părțile sale sunt folosite: rădăcini, scoarță, fructe, flori și frunze. Rădăcinile au un gust asemănător cu hreanul. În plus, are proprietăți antiinflamatorii și acțiune asemanatoare unui antibiotic. Efectul este similar în cazul extractului din frunze și scoarță. 

Lăstarii, fructele și frunzele pot fi utilizate în bucătărie, iar din semințe se produce un ulei ce poate fi folosit atât la gătit, cât și la producerea de săpun și vopsele. Moringa este utilizată și ca hrană pentru animale.

Planta conține nutrienti valoroasi, cum ar fi proteine ​​(de două ori mai mult decât soia), antioxidanți, fier (de 25 de ori mai mult decât spanacul), potasiu, vitaminele A , C și E. 

De asemenea, conține bor, crom și mangan. Borul ajuta la buna funcționare a creierului, cromul susține metabolismul si are un rol important în combaterea stresului iar manganul sustine sănătatea sistelului osos și a articulațiilor.

Concentratia de bor din moringa este mult mai mare decât in orice altă plantă. Este, de asemenea, o sursă importanta de antioxidanți, ajută la prevenirea unor boli grave precum diabetul, cancerul și alte afecțiuni ale inimii si protejează împotriva stresului antioxidant. În plus, moringa mai conține acizi grași omega 3, 6 și 9 și aminoacizi.

moringa

Ce beneficii are moringa?

Moringa susține lupta organismului cu unele afecțiuni și boli care au un impact negativ asupra vieții de zi cu zi:

  • are proprietăți antibacteriene, antifungice și antiinflamatoare,
  • îmbunătățește semnificativ aspectul pielii datorită conținutului ridicat de vitamine A și E;
  • conținut mare de fibre, ce îmbunătățesc funcționarea sistemului digestiv, în principal a intestinului gros;
  • conținut ridicat de calciu și mangan ce susțin buna functionare a sistemul osos,
  • ajută la gestionarea senzației de oboseală constantă, datorită conținutului de fier;
  • ajută la scăderea nivelului de colesterol.

1. Creșteți capacitatea respiratorie

Potrivit unui studiu științific, administrarea de moringa ar putea ajuta la ameliorarea simptomelor și severității atacurilor de astm. Acest lucru se datorează faptului că se produce o creștere a hemoglobinei și o îmbunătățire a capacității respiratorii.

2. Previne diabetul

Datorita proprietăților antioxidante, moringa ajută la reglarea stresului oxidativ. Astfel sunt evitate modificarile ce pot fi cauzate de radicalii liberi și favorizează scăderea nivelului de zahăr din sânge.

3. Protejeaza inima

Datorita compozitiei bogat în fibre, consumul de moringa ar putea preveni absorbția colesterolului în intestin. În plus, această plantă are diverși compuși bioactivi precum quercetina și polifenolii care acționează ca antioxidanți și reduc inflamația cronică, reducând astfel riscul de boli cardiovasculare.

4. Regleaza tensiunea arterială

Datorită prezenței polifenolilor, tocoferolilor și flavonoidelor, moringa ar putea regla tensiunea arterială datorită proprietăților sale vasodilatatoare, care ajută la îmbunătățirea circulației sanguine și la relaxarea vaselor de sânge.

5. Ajuta la scaderea în greutate

Fiind o plantă bogată în proteine și fibre, contribuie la creșterea senzației de sațietate, reducând cantitatea de alimente consumate și favorizând pierderea în greutate. 

În plus, unele studii indică faptul că ar putea reduce cantitatea de grăsime acumulată în organism.

6. Previne și combate anemia

Frunzele de Moringa au o cantitate mare de fier, astfel încât consumul regulat ar putea favoriza creșterea globulelor roșii, a hemoglobinei, a hematocritului și a fierului total din sânge, prevenind și combătând anemia.

7. Creste imunitatea corpului

Moringa are substanțe antioxidante precum polifenoli, vitamina C și beta-caroten, substanțe care stimulează sistemul imunitar și ajută la combaterea infecțiilor și a microorganismelor.

8. Efect antiinflamator și analgezic

Moringa are nenumarate beneficii. Datorită compușilor săi bioactivi precum izotiocianați, quercetina, polifenoli, acid clorogenic, vitaminele C și A, moringa ar putea ajuta la reducerea inflamației din organism, atenuând simptomele unor boli precum reumatismul, osteoartrita sau inflamația prostatei.

9. Protejeaza și hidrateaza pielea

Moringa este o plantă foarte hrănitoare, deoarece furnizează vitaminele C, A și complexul B, care cresc productia de colagen. Se stie despre colagen ca ajuta la vindecarea ranilor și hidrateaza pielii, protejând-o de razele UV.

10. Îmbunătățeste sănătatea sistemului digestiv

Consumul de moringa, poate preveni și trata formarea ulcerelor de stomac. De asemenea, poate ajuta la combaterea constipației și a hemoroizilor, nu numai datorită conținutului ridicat de fibre, ci și datorită efectului său vasodilatator, care îmbunătățește circulația sângelui și atenuează disconfortul cauzat de hemoroizi.

Proprietăți moringa

Moringa are multe proprietati. Cele mai importante sunt cele antioxidante, antiinflamatoare, analgezice, antidiabetice, vasodilatatoare, antireumatice, antihipertensive, antimicrobiene si hepatoprotectoare.

Cum se consuma moringa?

Potrivit studiilor doză zilnica recomandata de moringa ar trebui sa fie de până la 400 mg pe zi pentru a oferi toate beneficiile menționate mai sus. De asemenea, ar trebui utilizată pentru a completa tratamentul medical și nu pentru a-l înlocui. 

In cazul in care aveti diabet sau suferiti de hipertensiune arterială este important să discutați cu medicul curant înainte de a folosi moringa. Poate fi necesară o modificarea a dozelor de medicamente utilizate în tratarea acestor afectiuni.

Diferite moduri de a consuma moringa

  • Ceai de Moringa - Ceaiul este cea mai folosită formă de consum, deoarece este rapid și ușor de făcut, putând fi consumat în orice moment al zilei. 10 g de frunze de moringa (1 lingură) la 250 ml de apă fiarta;
  • Semințe - O altă modalitate de a consuma moringa este prin semințele sale, care trebuie decorticate și înghițite (ca și cum ar fi o pastilă) cu un pahar cu apă, putând consuma 3 grame pe zi, aproximativ 2 și 3 semințe.
  • Capsule - Capsulele pot fi achiziționate din magazinul nostru. Se recomanda 1 - 2 capsule pe zi, de 200 mg.
  • Pulbere -  În cazul utilizării pulberii de moringa, se recomandă între 1/2 și 1 linguriță pe zi (1 până la 3 grame) și poate fi adăugată la sucuri, supe, cafea sau iaurturi.

Cât timp se ia moringa?

Nu trebuie ingerată mai mult de 2 - 3 ori săptămâni, fie sub formă de ceai, capsule, semințe sau pulbere, deoarece poate provoca reacții adverse.

Compoziție nutrițională

Tabelul de mai jos arată compoziția nutrițională pentru 100 g de pudră de moringa:

Moringa calorii
Componente 100 g moringa
Energie 500 de calorii
Proteine 33,33 g
Carbohidrați 66,67 g
Fibre 33,3 g
Sodiu 233 mg
Calciu 2667 mg
Fier 6 mg
Vitamina C 40 mg
Vitamina A 2 mg

Reacții adverse posibile

Posibilele efecte secundare ale moringa sunt greața, vărsăturile și diareea. Este important să se evite rădăcina și extracte preparate din rădăcina acesteia, deoarece pot provoca diferite complicații.

Contraindicații

Este contraindicată la femeile însărcinate. În plus, persoanele cu probleme tiroidiene ar trebui să o evite moringa, deoarece ar putea interacționa cu hormoni tiroidieni. 

Recenzii

Nici o postare găsită

Postare noua