Rozmarin - beneficii, proprietati vindecatoare si moduri de utilizare

31-08-2020
de catre . Admin
Rozmarin - beneficii, proprietati vindecatoare si moduri de utilizare

Rozmarin - beneficii, proprietati si moduri de utilizare

Rozmarinul este o plantă care aparține familiei Lamiaceae, la fel ca multe alte ierburi, cum ar fi oregano, cimbru, busuioc și lavandă, utilizat în bucătărie pentru proprietățile sale aromatice, dar si in medicina, datorita efectelor sale benefice asupra organismului uman.

Planta crește bine atât în ​​sol, cât și în ghivece și nu are nevoie de îngrijiri speciale. Capacitățile terapeutice ale acestui condiment natural sunt legate în principal de stimularea activității creierului și a memoriei. De fapt, rozmarinul este unul dintre cele mai importante condimente pentru combaterea îmbătrânirii și a multor alte aspecte ale îmbătrânirii.

Rozmarinul aparține aceleiași familii ca menta, oregano, cimbru, busuioc și lavandă și a fost mult timp considerat ca fiind soluția pentru multe afecțiuni și, așa cum am menționat deja, în special împotriva îmbătrânirii. 

Planta conține compuși care stimulează creierul, îmbunătățesc starea de spirit și memoria, cresc fluxul de sânge, întăresc sistemul imunitar și ajută digestia. Compușii antiinflamatori puternici din rozmarin sunt capabili să amelioreze durerea, să detoxifice corpul și să facă pielea să pară mai tânără. De asemenea, se spune că aroma minunată reduce stresul și anxietatea.

Se spune că substanța, cunoscută sub numele de acid carnosic sau CA, protejează în mod specific împotriva accidentelor vasculare cerebrale și a altor boli neurodegenerative, cum ar fi Alzheimer și îmbătrânirea creierului. Acidul carnosic este, prin urmare, deosebit de util împotriva neurodegenerării induse de beta-amiloid în hipocamp, unul dintre cei mai importanți factori în dezvoltarea Alzheimerului.

Valorile nutritionale si proprietatile rozmarinului

Rozmarinul are multe proprietăți, după cum am spus mai devreme, este bogat în uleiuri esențiale, flavonoide, acizi fenolici, taninuri și rășini. Mai mult, 100 g de rozmarin furnizează aproximativ 131 de calorii  (56,4% carbohidrați, 6,2% proteine, 37,4% grăsimi).

Având în vedere valorile nutritionale, 100 g de rozmarin furnizează:

Rozmarin ghiveciCalorii: 131kcal 

  • Proteine: 3,31 g
  • Grăsimi: 5,86g
  • Fibre: 14,1g
  • Calciu: 317mg
  • Fier: 6,65 mg
  • Magneziu: 91 mg
  • Fosfor: 66 mg
  • Potasiu: 668mg
  • Sodiu: 26mg

Citeste si Afla totul despre insomnie: simptome, cauze si metode de tratament

Beneficiile rozmarinului

Rozmarinul ne ajută împotriva stresului și a durerilor articulare. Printre beneficiile sale: este un stimulent bun în caz de astenie și slăbiciune generală, pentru ameliorarea stresului, a suprasolicitării fizice și intelectuale. Are proprietăți antiseptice, are un efect bun asupra gripei și febrei, calmează sistemul respirator în caz de astm și tuse. Acționează asupra sistemului digestiv: este colagog (facilitează producerea de bilă), stomacic (facilitează digestia), carminativ (ajută la mișcările peristaltice). În cele din urmă, are și un efect bun asupra sistemului osos, ca antireumatic (atât ca infuzie, cât și ca decoct).

Previne caderea parului si excesul de subum
Rozmarinul este utilizat pe scară largă pentru îngrijirea pielii și a părului, în special datorită capacității sale de a normaliza producția de sebum și de a purifica pielea scalpului, contribuind la combaterea matreții și a cosurilor și la prevenirea căderii părului.  

Pentru a activa circulația
În plus, se spune că rozmarinul are un efect activant și revigorant asupra sistemului circulator și, prin urmare, este utilizat și pentru probleme circulatorii. În timp ce este utilizat intern pentru flatulență și indigestie, este utilizat în principal extern pentru a susține circulația.

Pentru crampe musculare și dureri de cap
Efectele care favorizează circulația sunt benefice și pentru crampele musculare. În plus, rozmarinul însuși are proprietăți antispastice care pot fi utile pentru crampele musculare. De asemenea, poate ajuta la ameliorarea durerilor articulare si musculare, deoarece are și proprietăți de calmare a durerii. În trecut, era folosit ca ameliorator pentru durerile de cap. 

Pentru inflamația pielii
Uleiul de rozmarin are proprietăți antibacteriene și antivirale și, prin urmare, poate fi utilizat și pentru inflamația pielii și a mucoaselor. Planta medicinală este utilizată aici sub formă de cataplasme. Poate ajuta in  procesul de vindecare a rănilor și poate fi eficient împotriva virusurilor herpetice. Rozmarinul are și proprietăți antioxidante. Aceasta înseamnă că planta poate proteja și împotriva așa-numiților radicali liberi, care atacă și deteriorează propriile celule ale corpului.

Iată câteva alte sfaturi despre cum să utilizati planta de rozmarin în dieta dvs.:

Rozmarinul proaspăt sau uscat este excelent pentru marinate si sosuri. Merge bine cu pește, pui, legume sau salate. Ceaiul de rozmarin este de asemenea foarte gustos. Pentru a il prepara, adăugați o linguriță de rozmarin uscat într-o cană de apă fierbinte, lasati-l timp de 15 minute, dupa care adaugati un strop de lămâie și putina miere. Strecurati rozmarinul înainte de a bea. 
Rozmarinul, de exemplu, se potrivește bine cu ouăle pentru micul dejun.
Dacă nu vă place gustul rozmarinului, planta este disponibilă și sub formă de capsule. Puteți lua două capsule de 400 mg de trei ori pe zi. 

Contraindicatii

Dozele mari pot provoca iritații ale stomacului și intestinului și gastrite ușoare. În plus, uleiul esențial de rozmarin, nu trebuie utilizat nediluat, direct pe piele, pentru a evita iritarea.
Cu toate acestea, dacă sunteți gravidă, aveți tensiune arterială crescută sau aveți epilepsie, cereti sfatul medicului dumneavoastră înainte de a lua rozmarin.

Dacă plantarea și uscarea rozmarinului implica timp, acesta poate fi achiziționat cu ușurință din orice magazin naturist. Puteți cumpara rozmarin sub formă de ulei, ceai, spumant pentru baie, unguent și capsule. Acestea pot fi utilizate cu succes pentru afectiunile enumerate mai sus.  

Comment-uri

Nici o postare găsită

Postare noua